lördag 27 november 2010

Lördagens kvällsblogg

Lördag i Nairobi





Lördagen började med en biltur till Karen Blixen - känd författare från Danmark. På vägen passerade vi alla möbelförsäljare som står ute och säljer sina verk.

Fler möbler...


Här tågar Ida in i till museet.

Vy i den vackra parken bakom huset.
Liselotte framför Karens Blixen hus.Det var fint invändigt men där fick vi inte ta kort.
Ida fotar parken.
Parken.
Liselotte i parken.


 Mystiskt träd.
 Dagens blomma.
 Ida bakom Karen Blixens hus. Vi måste läsa boken "Mitt Afrika" och se filmen med Maryl Streep och Robert Redford när vi kommer hem.
 Husets baksida.
 Trädgården.

Liselotte på baksidan.
 Ida med sin stora Caffe Latte med socker + massa bakverk.Men varför skulle vi äta på en kakelplatta?
Efter detta kalas åkte vi med Lotta till en tygaffär (se upp alla där hemma - syvarning!!) Efter det var vi på marknad och handlade ännu mer.(Väskor, maasaiskulptur, träskål, tavlor av bananblad,). På kvällen var vi på Afrikansk dansuppvisning.





3 kommentarer:

  1. Mitt Afrika är en av mina favoritfilmer, jag har sett den massor av gånger/Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna (Ceara?!) Jag såg den för länge sedan, har du den hemma elelr tro du man hiyttar den i videoaffären? MVH Lotta

    SvaraRadera
  3. Lotta: nej jag har den inte hemma, hade den på vhs innan men jag har slängt de gamla banden för jag har inte ens någon video längre. Men den finns säkert att hyra.

    SvaraRadera